Reklamace a vrácení zboží – rychle a bez komplikací
To nás mrzí, ne vždy se vše povede. Když se rozhodnete zboží z jakéhokoliv důvodu vrátit, nebo se nepovedlo něco při montážích, můžete nám hned zavolat a nebo ihned vyplnit reklamační formulář či v případě vrácení zboží odstoupení od smlouvy.

Vašemu požadavku se začněme věnovat hned po přijetí zboží nebo zprávy
Chápeme, že situace, kdy je třeba zboží vrátit, může být frustrující, a chceme vás ujistit, že jsme tu pro vás, abychom celý proces co nejvíce usnadnili.
Vaše spokojenost je pro nás na prvním místě a vážíme si vašeho názoru. Každý problém, který nám sdělíte, bereme velmi vážně a budeme se snažit najít řešení, které vám bude vyhovovat. Prosíme, neváhejte nás kontaktovat s jakýmikoli dotazy nebo obavami – jsme tu, abychom vám pomohli.
Rychlé vyřízení reklamací je naší prioritou
Rádi bychom vás ujistili, že každé reklamaci věnujeme maximální pozornost a snažíme se ji vyřídit v co nejkratším možném termínu.
Naším cílem je najít nejlepší možné řešení. Chápeme, že reklamace mohou být nepříjemné, a proto se budeme snažit, aby celý proces probíhal co nejplynuleji a co nejrychleji.
Pokud máte jakékoli dotazy nebo potřebujete další informace, neváhejte nás kontaktovat.
Pomoc při vrácení zboží je u nás samozřejmostí
Naší největší prioritou je vaše spokojenost, a proto jsme připraveni vám nabídnout možnost vrácení nebo výměny zakoupeného zboží, pokud s ním nejste spokojeni nebo jste se rozhodli pro jiný výběr. Chápeme, že se občas může stát, že zboží neodpovídá vašim představám, a chceme, aby vám bylo snadno dostupné řešení.
Pokud se rozhodnete zboží vrátit, můžete to učinit do 14 dnů od převzetí zásilky, pokud zboží není poškozené. U zboží, které bylo upraveno podle vašich specifikací, vrácení bohužel není možné, ale rádi vám pomůžeme najít alternativní řešení, pokud budete potřebovat.
Při vracení zboží, prosíme, přiložte k zásilce kopii faktury nebo pokladní doklad a uveďte číslo účtu, na který chcete, aby vám byly peníze zaslány. Jakmile zboží obdržíme a zkontrolujeme, peníze vám budou co nejdříve převedeny na uvedený účet. Vezměte prosím na vědomí, že zásilky s vráceným zbožím zaslané na dobírku nemůžeme přijmout.
Pokud byste potřebovali asistenci při vrácení zboží, rádi vám zařídíme nakládku prostřednictvím naší přepravní společnosti přímo na vaší adrese, a to po předchozí dohodě.
Děkujeme vám za vaši důvěru a pochopení. Jsme tu pro vás a vždy se snažíme, abychom vyhověli vašim potřebám.
Jednoduché a rychlé řešení reklamace zboží
Než se rozhodnete reklamovat zboží, rádi bychom vás požádali, abyste nás nejprve kontaktovali e-mailem nebo telefonicky. Chceme se ujistit, že vám poskytneme co nejlepší podporu a společně najdeme nejvhodnější řešení pro váš konkrétní problém.
Jakmile nás kontaktujete, domluvíme se na dalším postupu, který bude pro vás nejjednodušší a nejefektivnější.
Pro vrácení zboží nebo reklamaci, prosíme, vyplňte formulář, který jsme vytvořili právě pro tyto účely. Tento formulář nám pomůže rychle a přesně zpracovat vaši žádost.
Děkujeme vám za vaši spolupráci a pochopení. Jsme tu pro vás a rádi vám pomůžeme s jakýmikoli otázkami nebo potřebami.
Formuláře ke stažení:
Oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy SK
REKLAMAČNÍ ŘÁD
obchodní společnosti PODLAHY PLOTZ s.r.o., IČO: 06899722, se sídlem T. G. Masaryka 333, 538 21 Slatiňany, zapsané v obchodním rejstříku, vedené u Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. C 41203, kterou zastupuje Jitka Plotzová, jednatelka, pro internetový obchod umístěný na adrese https://www.podlahyplotz.cz
Reklamační řád je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE a tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “VOP”). V případě jakýchkoliv dotazů nás můžete kontaktovat:
Telefonicky: +420 602 408 489, +420 469 811 912 (v pracovních dnech v čase 9:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00)
E-mailem: info@podlahyplotz.czKam doručit zboží při reklamaci?Zboží k nám můžete doručit/donést osobně na adresu naší prodejny: T. G. Masaryka 333, 538 21 Slatiňany.Zpravidla je to nejrychlejší způsob vyřízení reklamace.
1 JAK BY MĚLO NAŠE ZBOŽÍ VYPADAT PŘI PŘEVZETÍ
1.1 Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí? Odpovídáme Vám za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že v době, kdy zboží převezmete:
1.1.1 má zboží vlastnosti, které jsme si ujednali, které jsme my, nebo výrobce popsali (i v reklamě) nebo které jste očekávali s ohledem na povahu zboží,
1.1.2 se zboží hodí k účelu, který pro její použití uvádíme nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
1.1.3 zboží odpovídá jakostí nebo provedením dohodě stran a/nebo vzorku či předloze (pokud jsme z nich vycházeli při objednávce). Vezměte na vědomí, že odstíny barev zboží zobrazeného na webové stránce se mohou lišit od skutečné barevnosti vybraného zboží, a to podle nastavení barev Vašeho monitoru, ale i vlivem použití fotografií výrobce v menší kvalitě atp. Stejně tak zboží řezané z různých rolí se může barevně odlišovat. Zboží doporučujeme vybírat podle vzorků, které máme k dispozici na naší prodejně.
1.1.4 je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti. Prosím vezměte na vědomí, že rozměrová odchylka našich kusových koberců v maximální míře mínus 2 % a jakákoliv kladná rozměrová odchylka není považována za vadu a není důvodem k reklamaci zboží. To samé platí pro podlahové krytiny (PVC) a metrážové koberce (role), kde je tato rozměrová odchylka stanovena na +- 1 %.
1.1.5 zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
1.2 Domněnka, že je zboží vadné. Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
2 V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE UZNÁNA
2.1 Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme Vám za vady v těchto případech:
2.1.1 vadu, kterou mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny,
2.1.2 vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
2.1.3 vada je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
2.1.4 vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
2.1.5 používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
2.1.6 vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
2.2 Prodej řezaných koberců, běhounů, PVC, podlahových krytin nebo lišt. Naše zboží může být na přání zákazníka nařezáno na zakázku na požadovaný rozměr zákazníka. Půjde zejména o a některé koberce, běhouny, PVC, podlahové krytiny nebo lišty z naší nabídky na e-shopu. Reklamace pak nebude možná, pokud jejich rozměry budou odpovídat odchylce dle bodu 1.1.4 VOP.
3 BYLO ZBOŽÍ POŠKOZENO BĚHEM PŘEPRAVY?
3.1 Kontrola obalu před převzetím zboží od přepravce. Při převzetí zásilky od doručovatele zkontrolujte neporušenost obalu. Převzetím zásilky potvrzujete, že jste zásilku převzali bez zjevných vad. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo přepravci a sepište zápis o škodě. Zásilku si ponechá doručovatel. Jedná se o nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené zásilky, zásilka nám bude přepravcem obratem vrácena a Vám bude zaslána zásilka nová.
3.2 Zjistíte, že bylo zboží poškozeno až po rozbalení balíčku. Jak postupovat? Informujte nás ihned po převzetí a zjištění vady, nejpozději do 3 dnů od převzetí zásilky. Ideálně prostřednictvím reklamačního formuláře. Uveďte v něm své osobní identifikační údaje, e-mail, ze kterého jste zboží objednávali a identifikujte zboží, které zahrnete do reklamace. Ideálně prosím přiložte i kopii nákupního dokumentu (např. faktury), fotodokumentaci vady a popis problému, který jste na zboží objevili. Všechny tyto informace mohou přispět k rychlejšímu vyřízení Vaší reklamace.
3.3 Kdy už nebudeme moci uplatňovat reklamaci přepravy? Prosím vezměte na vědomí, že pokud reklamaci oznámíte čtvrtý (4.) a následující den od převzetí zásilky, nebude s velkou pravděpodobností taková reklamace uznána přepravcem. V důsledku Vaší pozdní reklamace poškozené zásilky nám může vzniknout škoda (poškozená zásilka nebude proplacena přepravcem pro Vaši pozdní reklamaci), takto vzniklou škodu jsme oprávněni po Vás vymáhat. Zásilku uchovejte a proveďte její fotodokumentaci (aby bylo zřetelně vidět poškozené zboží, obal, výplň).
3.4 Jaký bude postup, až nám vše oznámíte? Po uplatnění reklamace poškozené zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-mail, následně se s Vámi telefonicky spojí pracovníci našeho zákaznického servisu, aby se s Vámi dohodli na dalším postupu. Zpravidla to zvládáme do 3 pracovních dnů. Můžete nás kdykoliv telefonicky kontaktovat na telefonním čísle +420 602 408 489, +420 469 811 912, nebo na e-mailu info@podlahyplotz.cz, abyste si ověřili, jaký je stav Vaší reklamace.
4 POKUD VÁM PŘIŠLO NĚCO JINÉHO, NEŽ JSTE SI U NÁS OBJEDNALI, JAK POSTUPOVAT?
4.1 Jak postupovat a co od vás budeme potřebovat vědět? V případě, že jste obdrželi špatně zaslané zboží, nesprávné množství či jiné barevné provedení, případně úplně jiné zboží, které jste si neobjednali apod., kontaktujte nás nejlépe e-mailem: info@podlahyplotz.cz, písemně nebo prostřednictvím reklamačního formuláře. Uveďte v něm své osobní identifikační údaje, e-mail, ze kterého jste zboží objednávali a identifikujte zboží, které jste obdrželi špatně. Ideálně prosím přiložte i kopii nákupního dokumentu (např. faktury), fotodokumentaci vady a popište vzniklou chybu vlastními slovy a uveďte, co vše bylo obsahem balení při předání. Snažíme se předcházet takovým chybám, pečlivě kontrolujeme odeslané zboží, ale ani my nejsme úplně neomylní. Za vzniklé nesrovnalosti v objednávce se předem omlouváme a uděláme vše pro to, aby proces reklamace byl pro Vás co nejpohodlnější a z naší strany co možná nejrychlejší.
4.2 Na co si dát pozor. Vezměte prosím na vědomí, že pokud budete reklamovat obdržení špatně zaslaného zboží, nesprávného množství či jiného barevného provedení, případně úplně jiné zboží, které jste si neobjednali až poté, co jste provedli jeho instalaci (pokládka podlahy / nalepení koberce atp.) nebudeme moct Vaši reklamaci kladně vyřídit, pokud danou instalací dojde k poškození zboží či snížení jeho hodnoty. V takovém případě za tuto škodu / snížení hodnoty zboží odpovídáte sami.
4.3 Co bude následovat? Po vyplnění a odeslání reklamace nesprávně dodané zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-mail. My vše co nejrychleji zkontrolujeme a budeme Vás kontaktovat, abychom dohodli další postup. Můžete nás kdykoli telefonicky kontaktovat na telefonním čísle +420 602 408 489, +420 469 811 912, nebo na e-mailu info@podlahyplotz.cz, abyste si ověřili, že již probíhá vyřizování Vašeho požadavku.
5 ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 14 DNŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
5.1 Zjistím vadu zboží v době 14 dnů od jeho převzetí. Pokud zjistíte vadu dodaného zboží ve lhůtě 14 dnů od jeho převzetí, kontaktujte nás nejlépe e-mailem: info@podlahyplotz.cz, písemně nebo prostřednictvím reklamačního formuláře.
5.2 Reklamace není totéž, co právo na odstoupení. Ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží Vám garantujeme právo odstoupit od kupní smlouvy nebo zboží vyměnit za jiné. Zboží je ale v takovém případě nutné vrátit zpět nepoškozené, případně v zapečetěném či hygienickém obalu. Jinak odpovídáte za snížení hodnoty zboží a/nebo hrozí, že Vám právo na odstoupení nevznikne. Pokud jste zboží již rozbalili a při jednom z prvních použití zjistili vadu, doporučujeme jako nejvhodnější postup zboží reklamovat.
5.3 Co bude následovat? Po uplatnění reklamace obdržíte potvrzení na Váš e-mail, následně se s Vámi zpravidla telefonicky spojí pracovníci našeho zákaznického oddělení, aby se s Vámi dohodli na dalším postupu. Zpravidla to zvládneme do 3 pracovních dnů. Můžete nás kdykoli telefonicky kontaktovat na telefonním čísle +420 602 408 489, +420 469 811 912, nebo na e-mailu info@podlahyplotz.cz, abyste si ověřili, že již probíhá vyřizování reklamace.
6 ZJIŠTĚNÍ VADY PŘEDMĚTU NÁJMU
6.1 Zjistím vadu předmětu nájmu. Pokud zjistíte vadu pronajatého stroje nebo nářadí z našeho e-shopu nebo prodejny, pak nás prosím co nejdříve kontaktujete nejlépe na telefon +420 469 811 916 nebo e-mailem info@podlahyplotz.cz. Po uplatnění reklamace obdržíte potvrzení na Váš e-mail nebo se s Vámi zpravidla telefonicky spojí pracovníci našeho zákaznického oddělení, aby se s Vámi dohodli na dalším postupu.
7 ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 24 MĚSÍCŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
7.1 Kdy reklamovat vadné zboží. Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat jej) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila.
7.2 Jste oprávněni vytknout vadu, která se u spotřebního zboží vyskytne, v době 24 měsíců od převzetí tohoto zboží. Toto se neuplatní u zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít (tj. minimální trvanlivost / spotřebujte do). Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka) .
7.3 Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců? Po marném uplynutí této lhůty (24 měsíců) právo z vady zboží uplatnit nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. I když se snažíme vyřídit reklamace vždy k Vaší spokojenosti, s některými výrobky je třeba zacházet podle pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci - v opačném případě se poškodí. I když ještě v těchto případech neuplynula doba 24 měsíců nemůžeme Vaši reklamaci uznat (bod 2.1.3 nebo bod 2.1.5 tohoto reklamačního řádu).
7.4 Smluvní záruka. Pokud byla u daného zboží garantována dobrovolná smluvní záruka delší než 24 měsíců od převzetí zboží, budete moci uplatnit své právo z vad po tuto dobu. Doba se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.
7.5 Co mám udělat pro uplatnění vady zboží? Za účelem uplatnění práv z vad zboží vyplníte a odešlete reklamační formulář nebo nám napíšete e-mailem na info@podlahyplotz.cz nebo písemně, kde uvedete zejména
7.5.1 jméno a příjmení;
7.5.2 e-mail, ze kterého jste zboží objednávali;
7.5.3 telefonní číslo;
7.5.4 identifikaci zboží, které zahrnete do reklamace;
7.5.5 popis vzniklé vady vlastními slovy;
7.5.6 zvolený způsob vyřízení reklamace, zvolený způsob vyřízení reklamace není zákazník oprávněn změnit bez našeho předchozího souhlasu;
7.5.7 Vaši adresu pro případné vrácení zboží po uzavření reklamačního procesu.
7.6 Potvrdíme přijetí reklamace. Po uplatnění práva z vad zboží od nás obdržíte na Váš e-mail potvrzení o jeho přijetí. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží - vytknutí jeho vady.
7.7 Kde mohu zboží reklamovat? Reklamovat zboží můžete u nás na prodejně: T. G. Masaryka 333, 538 21 Slatiňany, elektronickou poštou na adrese info@podlahyplotz.cz, nebo prostřednictvím reklamačního formuláře, který nám zašlete.
7.8 Dodání reklamovaného zboží zpět prodávajícímu. Zboží musí být vráceno kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady), ideálně v původním nepoškozeném obalu, čisté (reklamované zboží musí splňovat zásady všeobecné hygieny), tak abychom mohli dodržet zásady správného hygienického postupu.
7.9 Doprava reklamovaného zboží zpět prodávajícímu. Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) neseme náklady na dopravu reklamovaného zboží zpět k nám my. Po předchozí dohodě s Vámi zajistíme dopravu reklamovaného zboží k nám, a to buď zasláním štítku pro vrácení zboží nebo zajištěním námi nasmlouvaného dopravce. Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude vám vráceno zpět na vaše náklady. Pokud bylo reklamované zboží, u kterého požadujete opravu nebo dodání nového a/nebo jeho části, námi namontováno, zajistíme po předchozí vzájemné dohodě demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci.
7.10 Potvrzení. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
8 JAK RYCHLE BUDE VAŠE REKLAMACE VYŘÍZENA
8.1 Kdy bude uzavřen reklamační proces? Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace dává lhůtu 30 dnů od vytknutí vady. V této lhůtě nejpozději bývá z naší strany reklamační proces uzavřen.
8.2 Posouzení vady. Zpravidla však do 3 pracovních dnů po doručení potřebné dokumentace (fotografie a dalších nezbytných údajů pro posouzení vady zboží) či doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno bezodkladné posouzení vady a ozveme s předběžným názorem zákazníkovi - nejčastěji telefonicky. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (např. bude z naší strany nutné, abychom požádali o součinnost našeho dodavatele či výrobce).
8.3 Pokud je zboží vadné. V případě, že bylo reklamované zboží shledáno za vadné, je reklamační proces uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od vytknutí vady. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší. Jsme povinni si od Vás vyžádat doplnění podkladů v nejkratší možné lhůtě.
8.4 Pokud není zboží shledáno za vadné. V případě, že zboží nebylo shledáno jako vadné, budete o zamítnutí reklamace informováni. Domluvíme se na dalším postupu.
9 JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
9.1 Co ovlivní mé možnosti. Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat:
9.1.1 opravu věci;
9.1.2 dodání nové věci; nebo
9.1.3 dodání chybějící části.Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
9.2 Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
9.3 Kdy bude možné žádat vrácení kupní ceny? V některých situacích bude možné odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny:
9.3.1 odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
9.3.2 z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;
9.3.3 vada zboží se projeví opakovaně; nebo
9.3.4 se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
9.4 Kdy dále bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží? V některých situacích budete moci dále žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny?
9.4.1 odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
9.4.2 z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;
9.4.3 vada zboží se projeví opakovaně; nebo
9.4.4 se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
9.5 Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se Vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
9.6 Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nové zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak).
10 UKONČENÍ REKLAMACE
10.1 Pokud jste reklamovali zboží osobně na naší prodejně. Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace, a to telefonicky, prostřednictvím SMS, nebo e-mailem a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady. Případně Vám odůvodníme zamítnutí reklamace.
10.2 Pokud jste nám zboží k reklamaci poslali. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace.
10.3 Pokud vracíme kupní cenu. V případě, že reklamace je uznána jako oprávněná a Vy oprávněně požadujete jako způsob vyřízení reklamace vrácení kupní ceny, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu.
10.4 Převzetí reklamovaného zboží. Máte povinnost převzít reklamované zboží nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byl o vyřízení reklamace vyrozuměn. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění zboží ve smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 30,- Kč bez DPH.
10.5 Prodej nevyzvednutého zboží. Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
10.6 Povinnost při převzetí reklamovaného zboží. Máte dále povinnost při převzetí zkontrolovat kompletnost reklamovaného zboží, zejména že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
11 ZÁVĚREČNÁ ČÁST
11.1 Práva vyplývající ze zákona. Práva zákazníka vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
11.2 Platnost. Tento reklamační řád (určený pouze spotřebitelům) je platný od 1. 8. 2025 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
REKLAMAČNÝ PORIADOK PRE SPOTREBITEĽOVRE
obchodnej spoločnosti PODLAHY PLOTZ s.r.o., IČO: 06899722, so sídlom T. G. Masaryka 333, 538 21 Slatiňany, Česká republika, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Krajského súdu v Hradci Králové, sp. zn. C 41203, ktorú zastupuje Jitka Plotzová, konateľka,pre internetový obchod dostupný na https://www.podlahyplotz.cz
Reklamačný poriadok je určený LEN PRE ZÁKAZNÍKA SPOTREBITEĽA a tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len “VOP”).
Kontakt pre otázky:
Telefonicky: +420 602 408 489, +420 469 811 912 v pracovných dňoch v čase 9:00-12:00 a 13:00-17:00
E-mailom: info@podlahyplotz.cz Kam doručiť tovar pri reklamácii?Najrýchlejší spôsob vybavenia reklamácie bude, pokiaľ nás kontaktujete na e-mail info@podlahyplotz.cz. My s vami dohodneme na ďalšom postupe.
-> Po predchádzajúcej dohode s Vami zaistíme dopravu reklamovaného tovaru k nám, a to buď zaslaním štítku na vrátenie tovaru alebo zaistením nami zazmluvneného dopravcu.
-> Pokiaľ Vám to bude viac vyhovať môžete tovar doručiť na našu adresu T. G. Masaryka 333, 538 21 Slatiňany, Česká republika.
1 AKO BY MAL NÁŠ TOVAR VYPADAŤ PRI PREVZATÍ
1.1 Aké má mať náš tovar vlastnosti v okamihu jeho prevzatia? Zodpovedáme zákazníkovi, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä odpovedáme zákazníkovi, že v čase, keď tovar prevzal,
1.1.1 má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré sme my, alebo výrobca popísali alebo ktoré zákazník očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nami či výrobcom vykonávané,
1.1.2 sa tovar hodí na účel, ktorý na jej použitie uvádzame alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
1.1.3 tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohode strán a/alebo vzorky či predlohe (pokiaľ sme z nich vychádzali pri objednávke). Vezmite na vedomie, že odtiene farieb tovaru zobrazeného na webovej stránke sa môžu líšiť od skutočnej farebnosti vybraného tovaru, a to podľa nastavenia farieb Vášho monitora, ale aj vplyvom použitia fotografií výrobcu v menšej kvalite atď. Rovnako tak tovar rezaný z rôznych rolí sa môže farebne odlišovať. Tovar odporúčame vyberať podľa vzoriek, ktoré máme k dispozícii na našej predajni,
1.1.4 je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti. Prosím vezmite na vedomie, že rozmerová odchýlka našich kusových kobercov v maximálnej miere mínus 2% a akákoľvek kladná rozmerová odchýlka nie je považovaná za vadu a nie je dôvodom na reklamáciu tovaru. To isté platí pre podlahové krytiny (PVC) a metrážové koberce (role), kde je táto rozmerová odchýlka stanovená na +- 1 %,
1.1.5 tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov. 1.2 Domnienka, že je tovar chybný. Pokiaľ sa vada prejaví v priebehu 24 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.
2 V AKÝCH SITUÁCIÁCH NEBUDE VAŠA REKLAMÁCIA UZNÁNA
2.1 Za aké vady nezodpovedáme? Nezodpovedáme Vám za vady:
2.1.1 ktoré mal tovar v čase prevzatia a pre takú vadu bola dojednaná zľava z kúpnej ceny,
2.1.2 vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru,
2.1.3 chyba je spôsobená Vami a vznikla nesprávnym skladovaním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahom či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo výrobcom určené (spravidla na príbalovom letáku / etikete tovaru) alebo to vyplýva z právnych predpisov,
2.1.4 vadu pri tovare, ktorý bol zákazníkom upravený a ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,
2.1.5 používaním tovaru v nevhodných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo vyplýva z právnych predpisov,
2.1.6 chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).
2.2 Predaj rezaných kobercov, behúňov, PVC, podlahových krytín alebo líšt. Náš tovar môže byť na prianie zákazníka narezaný na zákazku na požadovaný rozmer zákazníka. Pôjde najmä o a niektoré koberce, behúne, PVC, podlahové krytiny alebo lišty z našej ponuky na e-shope. Reklamácia potom nebude možná, pokiaľ ich rozmery budú zodpovedať odchýlke podľa bodu 1.1.4 VOP.
3 NA ČO SI DÁVAŤ POZOR PRI PREVZATÍ TOVARU?
3.1 Prekontrolujte starostlivo obsah nášho balíčka a presvedčte sa, či ste dostali to, čo ste si objednali.
3.2 Reklamácia nie je možná pre vadu, ktorú ste sami spôsobili, o ktorej ste vedeli alebo pri vynaložení obvyklej pozornosti ste ju museli spoznať pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
4 BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY?
4.1 Pred prevzatím tovaru od prepravcu. Prosím, skontrolujte neporušenosť obalu. Ak je obal poškodený, povedzte to priamo prepravcovi, on si zásielku ponechá a vráti nám ju. Je to najjednoduchší spôsob vybavenia reklamácie poškodenej zásielky Vám bude zaslaná zásielka nová.
4.2 Je tovar poškodený v balíčku? Ozvite sa prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@podlahyplotz.cz, alebo telefonicky, vašu sťažnosť vybavíme spravidla do 3 dní.
5 AK VÁM PRIŠLO NIEČO INÉ, NEŽ STE SI U NÁS OBJEDNALI, AKO POSTUPOVAŤ?
5.1 Dostali ste niečo iné, ako ste si objednali? Ozvite sa nám prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@podlahyplotz.cz, alebo na telefónnom čísle+420 602 408 489, +420 469 811 912. Za vzniknuté nezrovnalosti v objednávke sa vopred ospravedlňujeme a urobíme všetko pre to, aby proces reklamácie bol pre Vás čo najpohodlnejší. Budeme vás kontaktovať a dohodneme sa na ďalších krokoch.
6 ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA
6.1 Zistím vadu tovaru v dobe 14 dní od jeho prevzatia? Kontaktujte nás najlepšie prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@podlahyplotz.cz, alebo na telefónnom čísle+420 602 408 489, +420 469 811 912.6.2 Reklamácia nie je to isté, čo právo na odstúpenie. V lehote 14 dní od prevzatia tovaru Vám garantujeme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo tovar vymeniť za iný. Tovar je ale v takom prípade nutné vrátiť späť nepoškodený, prípadne v zapečatenom či hygienickom obale. Inak zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru a/alebo hrozí, že Vám právo na odstúpenie nevznikne. Pokiaľ ste tovar už rozbalili a pri jednom z prvých použití zistili vadu, odporúčame ako najvhodnejší postup tovar reklamovať.
7 ZISTENIE VADY TOVARU V DOBE 24 MESIACOV OD JEHO PREVZATIA
7.1 Kedy reklamovať chybný tovar. Vady tovaru ste povinní nám vytknúť (reklamovať ho) do dvoch mesiacov od zistenia vady po tom, čo sa vada objavila, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia tohto tovaru, avšak nie tovaru, u ktorého je na obale, etikete, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar použiť. Tu sa použijú ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).
7.2 Čo sa bude diať po uplynutí 24 mesiacov? Po márnom uplynutí tejto lehoty vady tovaru vytýkať nemožno. Pokiaľ je to u daného tovaru možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli tovar používať, pretože bolo v procese oprávnenej reklamácie. Aj keď sa snažíme vybaviť reklamácie vždy k Vašej spokojnosti, s niektorými výrobkami treba zaobchádzať podľa pokynov uvedených na obale/etikete/v príbalovej informácii - v opačnom prípade sa poškodí. Aj keď ešte v týchto prípadoch neuplynula doba 24 mesiacov, nemôžeme Vašu reklamáciu uznať v prípade tovaru, ktorý bol upravený na Vaše prianie a pri vade, ktorá vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti.
7.3 Ako na vytknutia vád tovaru. Za účelom vytknutia vád tovaru môžete využiť náš reklamačný formulár, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@podlahyplotz.cz, alebo na telefónnom čísle +420 602 408 489, +420 469 811 912. Reklamovať tovar môžete zaslaním na adresu nášho sídla.
7.4 My Vám potvrdíme prijatie reklamácie na Váš e-mail. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy od Vás obdržíme údaje o uplatnení reklamácie tovaru.
7.5 Kde môžem tovar reklamovať? Reklamovať tovar môžete u nás: T. G. Masaryka 333, 538 21 Slatiňany, Česká republika.
7.6 Kto znáša náklady na prepravu reklamovaného tovaru? Pokiaľ požadujete odstránenie vady (oprava alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti) spolu s naším reklamačným oddelením sa dohodnete na spôsobe prepravy reklamovaného tovaru k nám, a to buď zaslaním štítku na vrátenie tovaru alebo zaistením nami zazmluvneného dopravcu. Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady, nebude z našej strany prevzatý a bude Vám vrátený späť na Vaše náklady.
7.7 Kladná reklamácia. Ak bude Vaša reklamácia uznaná ako oprávnená, máte nárok na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné náklady (tj náklady na zaslanie tovaru najlacnejšou dostupnou prepravou). Žiadosť o úhradu týchto nákladov musí byť uplatnená najneskôr do 1 mesiaca od ubehnutia lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia.
7.8 Ako by mal vyzerať tovar, ktorý je predmetom reklamácie? Tovar prosím vráťte čistý, (reklamovaný tovar musí spĺňať zásady všeobecnej hygieny), kompletný, nepoškodený (s výnimkou reklamovanej vady). Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady, nebude z našej strany prebratý a bude Vám vrátený späť na Vaše náklady.
7.9 Potvrdenie o prijatí. Po obdržaní reklamovaného tovaru Vám bude zaslané potvrdenie o prijatí zásielky s reklamovaným tovarom a jej obsahu na Vami určenú e-mailovú adresu.
8 AKO RÝCHLO BUDE VAŠA REKLAMÁCIA VYBAVENÁ
8.1 Kedy bude uzavretý reklamačný proces? Občiansky zákonník nám na vybavenie reklamácie dáva lehotu 30 dní od vytknutia vady. My sa snažíme vybaviť reklamáciu v lehote 5 dní, je to naša priorita. V tejto lehote najneskôr býva z našej strany reklamačný proces uzavretý.
8.2 Posudzovanie vád. Po doručení reklamovaného tovaru späť k nám je vykonané posúdenie vady a ozveme s predbežným názorom zákazníkovi. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (napr. bude z našej strany nutné, aby sme požiadali o súčinnosť nášho dodávateľa či výrobcu).
8.3 Pokiaľ je tovar vadný, je reklamačný proces uzatvorený najneskôr v lehote 30 dní od vytknutia vady. Poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť lehotu dlhšiu. Sme povinní si od Vás vyžiadať doplnenie podkladov v najkratšej možnej lehote.
8.4 Pokiaľ nie je tovar uznaný za chybný, budete o zamietnutí reklamácie informovaní. Dohovoríme sa na ďalšom postupe.
9 AKÝ ZVOLIŤ SPÔSOB VYRIADENIA REKLAMÁCIE.
9.1 Čo ovplyvní moje možnosti. Budete mať právo žiadať odstrániť vzniknutú vadu. Podľa svojej voľby môžete vybrať:
9.1.1 opravu veci;
9.1.2 dodanie novej veci; alebo
9.1.3 dodanie chýbajúcej časti.Z Vašej strany by to nemala byť neprimeraná požiadavka. Pokiaľ bude pre nás oprava veci predstavovať značné ťažkosti alebo to nebude primeraná požiadavka s ohľadom na hodnotu veci a význam vady, oznámime Vám to. Rovnako tak budeme postupovať pokiaľ vyhodnotíme Vašu požiadavku dodania novej veci ako neprimeranú vzhľadom k vade tovaru alebo hodnote tovaru.
9.2 Podstatné porušenie zmluvy. Pokiaľ vada bude predstavovať podstatné porušenie kúpnej zmluvy, budete mať právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
9.3 Kedy bude možné žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy? V niektorých situáciách bude možné žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy:
9.3.1 vec neopravíme alebo nevymeníme;
9.3.2 vec neopravíme ani nevymeníme v súladu so zákonom;
9.3.3 odmietneme odstrániť vadu;
9.3.4 vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci;
9.3.5 vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
9.3.6 vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
9.4 Vy nám oznámite spôsob vybavenia reklamácie. Pokiaľ nie, opýtame sa Vás. Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
9.5 Vrátenie pôvodného tovaru. Pri vybavení reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinní vrátiť tovar pôvodne dodaný (ak sa nedohodneme inak).
10 UKONČENIE REKLAMÁCIE
10.1 Po vybavení reklamácie z našej strany Vás budeme obratom kontaktovať. Dohodneme si, kedy Vám môžeme zaslať kuriéra, aby Vám priviezol nový / opravený / chýbajúci tovar, ktorý bol reklamovaný, prípadne Vám odôvodníme zamietnutie reklamácie.
10.2 Pokiaľ vraciame kúpnu cenu, zašleme Vám bezhotovostne zaplatenú kúpnu cenu späť na bankový účet, ktorý nám oznámite, a to bez zbytočného odkladu.
10.3 Reklamovaného tovaru si u nás môžete aj osobne vyzdvihnúť, a to najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy ste bol o vybavení reklamácie vyrozumený. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie tovaru. Denný poplatok za uskladnenie je účtovaný vo výške 1 EUR.
10.4 Pokiaľ si nevyzdvihnete tovar z vybavenej reklamácie do 6 mesiacov odo dňa, kedy ste boli o vybavení informovaní, vyhradzujeme si právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.
10.5 Pri prevzatí tovaru máte povinnosť ho skontrolovať najmä, že zásielka s tovarom obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude prihliadané.
11 ZÁVEREČNÁ ČASŤ
11.1 Zákonné práva. Práva zákazníka vyplývajúce zo zákona nie sú týmto reklamačným poriadkom dotknuté.
11.2 Platnosť. Tento reklamačný poriadok je platný od 1. 8. 2025